beatriceviktoria

Tips på hudvård!

Kategori: MakeUp & Frisyrer

Som student är det svårt att få pengarna att räcka till allt man vill göra och köpa. Jag har
tips både på hur du kan göra din egen ansiktspeeling & hur du får en superbra ansiktsmask. Det bästa
av allt är att du säkert redan har det mesta hemma & om så inte är fallet så är det billigt att inhandla och räcker lääääänge.
 
Tips 1 - ansiktspeeling
 
Istället för att köpa en peeling från en affär så kan du göra din egna. Det enda du behöver är din vanliga sminkborttagnings tvål/kräm. Jag använder mig av Niveas Cleansing Milk, den är både billig och bra. Du häller din kräm i handen och sen häller du på några nypor strösocker = du har skapat din egen peeling! Jag har testat flera gånger och tycker att denna är mycket bättre än de jag har köpt i butik!
 
Tips 2 - Ansiktsmask
 
Den bästa ansiktsmask som jag har testat består av honung, aspirin & vatten. Krossa 2 st aspirin tabletter och blanda det med 2 tsk flytande honung och droppa i 2 droppar med vatten. Det är  viktigt att det är just Aspirin ni köper för det fungerar inte med tex alvedon eller ipren eftersom de inte innehåller samma ämne. (kommer inte ihåg exakt vilket ämne det är) Detta paket med aspirin som jag köpt kostar ca 60kr men det är 50 tabletter i så det räcker länge! Det var min kompis Jessica som gav mig receptet till denna fantastiska ansiktsmask!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: